Zamówienia publiczne
Program:
Program szkolenia uwzględnia zmiany wynikające z najnowszej nowelizacji ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczące m.in.: definicji i nowych pojęć, zakresu przedmiotowego stosowania ustawy, trybów postępowania, oceny oferty i wyboru oferty najkorzystniejszej, umów w zamówieniach publicznych, udzielania zamówień mieszanych, ustalania wartości zamówienia, przygotowania dokumentów przetargowych, warunków udziału i opisu ich spełnienia, katalogu dokumentów jakich może żądać zamawiający od wykonawców i momentu ich żądania (dokumenty podmiotowe, jednolity europejski dokument zamówienia), polegania na zasobach innych wykonawców i zasad wspólnego ubiegania się o zamówienie.
Moduł I – Wprowadzenie do zagadnienia:
Aktualny stan prawny systemu zamówień publicznych w Polsce.
Podstawowe pojęcia i definicje z zakresu zamówień publicznych.
Zasady udzielania zamówień publicznych.
Zakres podmiotowy i przedmiotowy stosowania ustawy.
Przesłanki wyłączeń całkowitych lub częściowych stosowania przepisów ustawy.
Elektronizacja zamówień publicznych. Zasady elektronicznej komunikacji
w zamówieniach publicznych.
Moduł II – Szacowanie wartości zamówienia oraz planowanie zamówień. Tryby udzielania zamówień publicznych:
Zasady ustalania wartości zamówienia. Promowanie dzielenia zamówień publicznych na mniejsze części.
Szacowanie na potrzeby planowania a szacowanie wartości w procedurze udzielenia zamówienia. Wymagana zawartość planów zamówień publicznych.
Tryby udzielania zamówień publicznych oraz ustawowe przesłanki ich stosowania.
Uproszczona procedura przy udzielaniu zamówień społecznych oraz niektórych usług.
Moduł III – Zasady konstruowania dokumentów w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego:
Reguły sporządzania opisu przedmiotu zamówienia. Klauzule społeczne przy opisie przedmiotu zamówienia.
Podstawowe zasady tworzenia zapisów specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) - zawartość specyfikacji i ogłoszenia o zamówieniu w zależności od przedmiotu
i wartości zamówienia oraz trybu udzielania zamówienia. Wyjaśnienia i zmiany treści SIWZ.
Warunki udziału wykonawców w postępowaniu i opis sposobu dokonywania oceny ich spełnienia. Warunki udziału w odniesieniu do wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia; reguły polegania na zasobach podmiotów trzecich.
Obligatoryjne i fakultatywne przesłanki wykluczenia wykonawców z postępowania.
Oświadczenie wstępne i Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ) jako sposób weryfikacji braku podstaw do wykluczenia i spełnienia warunków udziału
w postępowaniu. JEDZ - struktura, zawartość, zasady składania i uzupełniania.
Katalog dokumentów, jakich zamawiający może żądać od wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Zasady uzupełniania dokumentów.
Kryteria oceny ofert w postępowaniu - kryteria pozacenowe- przedmiotowe, kryteria podmiotowe. Opis sposobu oceny ofert. Promowanie wyboru oferty najkorzystniejszej ekonomicznie, a nie oferty z najniższą ceną.
Warsztaty – Formułowanie warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków.
Studium przypadku – Najczęstsze błędy i nieprawidłowości na etapie przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Moduł IV – Procedura badania i oceny ofert, wybór najkorzystniejszej oferty. Dokumentowanie postępowania:
Procedura badania i oceny ofert oraz wyboru najkorzystniejszej oferty:
- weryfikacja ofert na podstawie oświadczeń
- obowiązek żądania dokumentów od wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą ofertę
- wyjaśnianie treści oferty
- poprawianie omyłek w ofertach
- badanie rażąco niskiej ceny.
Przesłanki odrzucenia oferty.
Przesłanki unieważnienia postępowania.
Dokumentowanie postępowania.
Sprawozdawczość w zamówieniach publicznych.
Warsztaty – Ocena poprawności dokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Studium przypadku – Błędy i nieprawidłowości na etapie badania i oceny ofert oraz wyboru najkorzystniejszej oferty.
Moduł V – Umowy w sprawach zamówień publicznych:
Klauzule warunkujące wprowadzanie zmian do zawartej umowy. Zmiana umowy a zasada uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców.
Przesłanki do stwierdzenia nieważności zawartej umowy.
Przesłanki rozwiązania umowy.
Dokumentowanie czynności na poszczególnych etapach realizacji umowy i nadzór nad jej realizacją.
Moduł VI – Środki ochrony prawnej przewidziane w ustawie:
Czynności, na które przysługuje odwołanie w postępowaniu.
Terminy na wniesienie środka ochrony prawnej.
Moduł VII – Zasady odpowiedzialności z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych w zamówieniach publicznych.
Moduł VIII – Tematy poruszone przez uczestników szkolenia - dyskusja.
Cele:
Podczas szkolenia uczestnicy poznają zagadnienia związane ze stosowaniem ustawy Prawo zamówień publicznych. Omówione zostaną najczęściej występujące problemy związane ze stosowaniem ustawy Prawo zamówień publicznych.Celem kursu jest także przedstawienie praktycznych wskazówek i rozwiązań związanych ze zastosowaniem ustawy Prawo zamówień publicznych przez zamawiających. Zaprezentowanie wybranych zagadnień na tle aktualnego orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej, Sądów Okręgowych i Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.
Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenie uczestnictwa w kursie wystawiane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.
Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze lub wypełniając formularz zgłoszeniowy
- podpisanie umowy o szkolenie.
Egzamin/zaliczenie:
- zaliczenie na podstawie aktywnego i systematycznego udziału w zajęciach
- egzamin z wybranych zagadnień.
Termin i miejsce:
- liczba godzin: 16
- tryb: weekendowy
- miejsce: Kolegium Nauk Stosowanych w Pile
Koszt: 690 zł