Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
TRENING UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNYCH – zajęcia w formule grupy otwarcia
Cel:
Intensywne doświadczenie kontaktu ze sobą, z ludźmi i z grupą. Rozwój asertywności, samoświadomości oraz poczucia odpowiedzialności. Lepsze poznanie siebie w kontekście relacji w grupie. Rozwój umiejętności interpersonalnych w relacjach z innymi.
- Koło komunikacji
- Schemat komunikacji i źródła barier
- Narzędzia skutecznego komunikowania się: aktywne słuchanie, parafraza, klaryfikacja, odzwierciedlanie, empatyczne słuchanie
- Style komunikowanie się
- Analiza zachować i kształtowani nawyków celowej aktywności
- Metody kształtowania zachowań
- Trening zachowań – podstawowe definicje, formy i rodzaje
EFEKTYWNE PRZYWÓDZTWO
Cel:
Szkolenia jest poprawa umiejętności związanych z codziennymi zadaniami menadżera tj. delegowanie zadań, ocena pracownika i motywowanie, udzielanie konstruktywnej informacji. Poszukiwanie idealnego stylu przywództwa. Wyposażenie uczestników w narzędzia skutecznego zarządzania zasobami ludzkimi.
- Efektywność funkcjonowania organizacji w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi.
- Istota przywództwa – rola lidera
- Modelowe style przywództwa i ich uwarunkowania
- Kreatywne style przywództwa
- Przywództwo a typologia pracownika/zespołu
- Zarządzanie skoncentrowane na rezultat
- Wyznaczenie celów i delegowanie uprawnień
REKRUTACJA I SELEKCJA PRACOWNIKÓW
Cel:
Nabycie przez Uczestników umiejętności projektowania procesu rekrutacji i skutecznego prowadzenia rozmów selekcyjnych. Zdobycie i doskonalenie umiejętności z zakresu przygotowania procedury selekcyjnej, tworzenia profilu wymagań zawodowych na dowolne stanowisko pracy, postępowania w różnych sytuacjach selekcji personalnych, celowej analizy nadesłanych przez kandydatów aplikacji (CV), prowadzenia rozmów selekcyjnych, unikania błędów w ocenie kandydatów.
- Analiza potrzeb i planowanie zatrudnienia
- Podstawowe założenia i narzędzia rekrutacji
- Modele kompetencji pracowników
- Analiza dokumentów i przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej
- Assessment center
OCENA I MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW
Cel:
Rozwój umiejętności motywowania pracowników i zwiększania efektywności ich pracy. Poznanie i przećwiczenie technik, które pozwolą uczestnikom na podniesienie i utrzymanie motywacji podwładnych. Szkolenie kładzie szczególny nacisk na motywację pozafinansową, lecz uczestnicy będą mieli także możliwość poznania aspektów właściwego wykorzystania systemów finansowopremiowych.
- Motywowanie i ocena jako podstawowe narzędzia pracy lidera
- Skuteczne/nieskuteczne motywowanie
- Finansowe i pozafinansowe motywatory i demotywatory – zasady zastosowania „kija i marchewki”
- Typologia pracowników w kontekście relacji poziomu kompetencji do poziomu motywacji – indywidualizacja wsparcia
- Konstruktywna ocena jako narzędzie motywacji
- Zasady udzielania informacji zwrotnej
- Prowadzenie rozmów oceniających z podwładnymi
- Trudne decyzje odpowiedzialnego szefa - przekazywanie informacji trudnych
BUDOWANIE ZESPOŁU
Cel:
Wzrost kompetencji wykorzystania zasobów tkwiących w zespołach, rozwój umiejętności budowania zespołów i zarządzania różnorodnością, Nabycie umiejętności skutecznego komunikowania się w zespole. Budowanie ducha współpracy w oparciu o wspólny cel i zaangażowanie poszczególnych członków zespołu.
- Istota zespołowości
- Korzyści pracy w zespole – efekt synergii
- Typologia zespołów w oparciu o dwa wymiary: siła więzi i zadaniowość
- Dynamika procesu grupowego – kierunki rozwoju
- Role podejmowane przez członków zespołu
- Działania sprzyjające efektywnemu funkcjonowaniu zespołu
- Mechanizmy zespołowe
- Układanka osobowości w zespole
- Skuteczne komunikowanie się w zespole
- Źródła sytuacji trudnych w pracy w zespole
- Style reagowania na sytuacje trudne
- Budowanie współpracy – w poszukiwaniu win-win
PERSONAL BRANDING
Cel:
Doskonalenie umiejętności autoprezentacyjnych. Budowanie profesjonalnego pierwszego wrażenia. Poznanie zasad kreowania swojego wizerunku. Promowanie własnej marki „Personal branding” w procesie kontaktów interpersonalnych. Budowanie zdolności przywódczych.
- Autoprezentacja i budowanie wizerunku
- Efekt 1 wrażenia
- Reguły wpływu społecznego
- PR w organizacji
- Sztuka wystąpień publicznych
- Język ciała
- Profesjonalny wizerunek w biznesie
SZKOLENIA I DOSKONALENIE KOMPETENCJI PRACOWNIKÓW
Cel:
Prezentacja zasad budowania efektywnego systemu ocen pracowniczych. Nabycie umiejętności konstruowania narzędzi oceny pracownika. Rozwój kompetencji w zakresie identyfikacji potrzeb szkoleniowych Prezentacja metod oceny skuteczności szkoleń. Pozyskanie umiejętności tworzenia efektywnego systemu doskonalenia kadr. Przygotowanie do prowadzenia szkoleń wewnętrznych.
- Rozwój i doskonalenie pracowników – diagnozowanie potrzeb rozwojowych, programy naprawcze
- Planowanie szkoleń w organizacji
- Rola trenera wewnętrznego
- Specyfika uczenia się osób dorosłych
- Planowanie szkoleń z zastosowaniem cyklu Kolba
- Konwencjonalne i kreatywne metody prowadzenia szkoleń
- Ewaluacja działań szkoleniowych
ASERTYWNOŚĆ I STAWIANIE GRANIC
Cel:
Poprawa zdolności wyrażania własnych potrzeb, zarówno w sytuacjach codziennych jak i zawodowych. Doskonalenie umiejętności obrony własnego zdania. Kształtowanie umiejętności z zakresu asertywnej komunikacji, relacji w grupie i zespole. Nauka współdziałania z poszanowaniem granic.
- Istota asertywności
- Typologia zachować: agresja/uległość/manipulacja/asertywność
- Typy komunikatów –komunikaty typu TY; komunikaty typu JA
- Asertywna odmowa – zasady i techniki: zdarta płyta, odroczenie asertywne, zasłona dymna, komunikat podtrzymujące, zmiękczenia
- Mapa asertywności
- Mapa to nie jest terytorium
- Asertywność jako metoda zapobiegania konfliktom
- Dbanie o własne terytorium psychologiczne – reagowanie na oceny
COACHINGOWE METODY ZARZĄDZANIA
Cel:
Zapoznanie uczestników z różnorodnymi czynnikami motywującymi pracowników w zależności od indywidualnych potrzeb. Przećwiczenie planowania i prowadzenia skutecznych rozmów coachingowych, motywujących, dyscyplinujących i rozwijających z pracownikiem. Nabycie umiejętności prowadzenie sesji coachingowych. Zapoznanie uczestników z metodami skutecznej komunikacji pomiędzy przełożonym i podwładnym w oparciu o strategie coachingu. Rozwój umiejętności skutecznego rozwiązywania problemów w codziennej pracy.
- Coaching jako styl zarządzania zasobami ludzkimi
- Coaching jako sztuka zadawania pytań
- Modele prowadzenia rozmów w oparciu o zasoby
- Koło Priorytetów
- Model GROW
- Model Wizja-Strategia_Determinacja
- Dialog motywacyjny w rozwoju kompetencji pracowników
ZARZĄDZANIE ZMIANĄ
Cel:
Dostarczenie wiedzy na temat mechanizmów rządzących procesem wdrożenia zmian. Praktyczne przygotowanie kadry zarządzającej do inicjowania zmian. Prezentacja narzędzi pozwalających na skuteczne komunikowanie się podczas procesu zmian z podwładnym. Doskonalenie umiejętności konstruktywnego oddziaływania na pracowników w czasie zmian. Przećwiczenie komunikowania trudnych decyzji
- Rodzaje zmian w organizacji
- Rola menadżera w procesie wprowadzania zmian
- Zachowania pracowników w procesie zmian
- Budowanie pozytywnego nastawienia do zmian
- Efektywne komunikowanie zmian
- Minimalizowanie oporu pracowników wobec zmian
- Twórcze motywowanie pracowników do zmian
SEMINARIUM DYPLOMOWE
Formuła pracy dyplomowej do wyboru:
- Praca pisemna + obrona
- przeprowadzenie rozmowy oceniającej, motywującej lub coachingowej z pracownikiem (nagranie wideo) połączonej z udzieleniem informacji zwrotnej.