Psychologia zarządzania i biznesu
Cel studiów:
- dostarczenie najnowszej wiedzy z zakresu psychologii biznesu oraz ksztatowanie umiejętności jej wykorzystywania w zarządzaniu organizacjami
- budowaie strategii rozwoju firmy
- kształtowanie zaangażowania pracowników i wysokiej wydajności zadaniowej
- psychologii podejmowania decyzji
- diagnozowanie i rozwiązywanie problemów w organizacji
- inicjowanie zmian i zarządzania zmianą
Adresaci studiów:
Studia kierowane są do absolwentów studiów wyższych zainteresowanych kompleksowym podnoszeniem swoich kwalifikacji i kompetencji psychospołecnych, przydatnych w sferze relacji biznesowych. W szczególności studia adresowane są do pracowników firm prywatnych i instytucji niekomercyjnych, dążących do profesjonalnego realizowania zadań i celów biznesowych, a także do menedżerów, osób odpowiedzialnych za kształtowanie relacji z klientami oraz budowanie wizerunku firmy/instytucji.
Korzyści dla słuchaczy:
- pozyskasz unikatową wiedzę z zakresu psychologii zarządzania biznesem
- nabywa wiedza i umiejętnośći pomogą Ci skutecznie kierować zespołami, uwzględniając ich specyfkę, różnorodność i potencjał
- rozwiniesz kompetencje kluczowe w diagnozie i rozwiązywaniu problemów w najważniejszych obszarach aktywności menedżera
- uczestnictwo na zajęciach pozwoli Ci zwiększać trafność podejmowania decyzji
- dowiesz się, w jaki sposób stosować dostępne narzędzia motywowania i wspierania rozwoju pracowników
- zdobędziesz wiedzę, jak radzić sobie z przeciążeniem informacyjnym, presją wymagań i sytuacjami kryzysowymi
Wykładowcy:
Wśród wykładowcó znajdują się specjaliści m.im psycholody i coachowie biznesu, ekonomiści o bogatym doświadcxzeniu praktycznym, jak również wykładowcy uczelni wyższych- autorzy opracowań naukowych z danego zakresu. Zajęcia praktyczne prowadzą doświadczeni specjaliści, praktycy i trenerzy biznesu
Program studiów:
1. Psychologia menegera
- nowe trendy w przywództwie oraz kluczowe wyzwania w zmieniającym się otoczeniiu biznesowym
- osobowość, inteligencja emocjonalna i kompetencje menedżera
- jaki jest skuteczny menedżer? warsztat przywódczy z elementami budowania zespołu i zarządzania nim
- kontakt psychologiczny w organizacji- budowanie relacji z pracownikami, warsztat asertywności
- Personal branding- wizerunek i charyzma menedżera, wystąpienia publiczne
- trening organizacji pracy własnej- zarządzanie czasem zmianą
- Art-based learning of creativity
- Design thinking- narzędzie asertywności
- stres w pracy menedżera- zarżadzanie sobą w stresie
2. Psychologia wpływu społecznego
- Employment Branding w procesie pozyskiwania kandydatów
- psychlogia wpływu społecznego
- negocjacje w biznesie
- procesy i dynamika grupowa
- psychologia międzykulturowa w zarządznaiu pracownikami
- kulturowe uwarunkowania zachowań organizacyjnych
3. Psychologia organizacji i pracy
- podejście evidence-based w zarządzaniu zachowaniami organizacyjnymi
- role menedżerskie i wyzwania kierowania zespołem pracowników
- psycologicnza diagnoza kompetencji pracowników- badanie kompetencji
- menedżer jako coach i mentor- warsztat
- etyka biznesu, behawioralna etyka biznesu
- nowe formy i narzędzia rozwoju pracowników
- przeciwdziałanie patologiom organizacyjnym (metody diagnozy i przeciwdziałania)
4. Psychologia ekonomiczna:
- psychologia zachowań konsumenckich, psychologia kontaktu z klientem
- neuroekonomia, psychologia ryzyka
- psychologiczne modele decyzji i pułapki decyzyjne
- technologiczne wspomaganie podejmowania decyzji
5. Psychologia stosowana w praktyce:
- ćwiczenia praktyczne z psychologii zarządzania w biznesie
Forma zaliczenia:
Test z wybranych zagadnień
Praca dyplomowa
Liczba godzin: 174
Czas trwania studiów: 2 semestry